Știrea zilei

Un nou sistem informaţional de comunicare la aeroport

În timpul pandemiei, precum și în condițiile unei presiuni fără precedent din partea autorităților, Avia Invest, care gestionează Aeroportul Internațional Chișinău a reușit să finalizeze cu succes implementarea noului sistem informațional de comunicare AODB (Baza de date operațională a aeroportului) – acesta este mecanismul de gestionare a sistemului de operare la aeroport. AODB este nucleul informațional al oricărui aeroport, o bază de date care stochează toate informațiile tehnologice și înregistrează toate operațiunile care au loc pe aeroport, anunță într-un comunicat compania.

Compania Avia Invest a decis să utilizeze competent situaţia nefavorabilă de sistare a zborurilor regulate ale tuturor companiilor aeriene, legate de pandemia coronavirusului, și a reușit să implementeze rapid acest sistem în beneficiul pasagerilor și a tuturor serviciilor aeroportului.

Acest sistem completează întreagă activitate operațională și face parte din programul general de retehnologizare și reechiparea a întregii infrastructuri informaționale a aeroportului.

Sistemul AODB presupune o nouă bază de date operaționale a aeroportului, un nou sistem de control și de afișare a informațiilor pe ecranele din terminal, precum și pe tabloul de bord online. Datorită actualizării sistemului de comunicare, toate structurile angajate în cadrul aeroportului, inclusiv cei din cadrul companiilor aeriene și alte companii care activează în terminal beneficiază de o interfață actualizată pentru afișarea informațiilor, necesare pentru prestarea serviciilor către pasageri.

Funcționalitatea acestui sistem complex de comunicare a crescut semnificativ gradul de automatizare a obținerii și diseminării informațiilor operaționale, fiind simplificat și accelerat procesul de interacțiune dintre serviciile aeroportului.

În prezent, angajații a 14 structuri din aeroport operează cu datele primite și prelucrate de acest sistem performant de comunicare. În acest sens, toți angajații au fost instruți de către compania franceză RESA Airport Data Systems, care a implementat în totalitate sistemul de comunicare la Aeroportul Internațional Chișinău. În total, acest sistem este planificat să asigure interacțiunea operațională între angajații a 22 de unități structurale din cadrul aeroportului.

Odată cu modernizarea sistemul informational AODB, Aeroportul Chişinău a lansat și o nouă versiune a site-ului oficial www.airport.md, care vine să faciliteze comunicarea cu pasagerii și publicul larg.

În doar câteva click-uri, utilizatorii pot afla pe site informaţiile detaliate despre programul curselor, destinaţii de zbor, servicii aeroportuare şi companii aeriene mult mai uşor, mai dinamic şi mai structurat.

Noul design al paginii web a fost creat într-un stil inovator, ţinând cont de elemente specifice stilului autentic al aeroportului şi în acord cu tendințele și trendurile din mediul informațional.

Structura actualizată a site-ului aeroportului vine şi cu noi compartimente, cum ar fi posibilitatea procurării biletelor direct de la companiile aeriene şi serviciul de online check-in. La fel, utilizatorii pot efectua un tur virtual al aeroportului şi pot urmări în timp real zborurile la compartimentul flight radar.

Pe site-ul oficial al aeroportului este plasată şi informaţia actualizată privind servicii speciale oferite de administraţie, cum ar fi serviciile de parcare, VIP şi tarifele percepute. Iar la compartimentul noutăţi sunt prezentate informații relevante despre activitatea aeroportului şi serviciile din cadrul aerogării. Disponibil în limbile română, rusă și engleză, versiunea nouă a site-ului permite navigare rapidă și asigură, în continuare, relevanța și calitatea conţinutului informaţional.

Valoare sistemului informațional de comunicare AODB este estimat la peste 220 de mii de euro.

  •  
  •  
  •  
  •  

Citește și

Pacientul diagnosticat cu Covid-19 care a evadat din spitalul din Cimișlia a fost găsit. Unde se afla bărbatul

Bărbatul, în vârstă de 68 de ani din raionul Cimișlia diagnosticat cu Covid-19 care a …