Știrea zilei

Dodon a pus mâna pe postul tv cu cel mai mare rating din R. Moldova: „Accent” a devenit „Primul”, iar CA a acceptat

Consiliul Audiovizualui (CA) a aprobat, în cadrul ședinței din 21 octombrie, solicitarea postului de televiziune „Accent TV”, afiliat socialiștilor, privind modificarea denumirii în „Primul în Moldova” pe motiv că a obținut contractul de restransmisie a postului „Pervîi Kanal” din Moscova.

Decizia a fost aprobată unanim de către 6 membri CA prezenți la ședință. De menționat că și postul de televiziune „Prime TV” din Moldova, proprietarul căruia este ex-liderul democrat Vlad Plahotniuc, în prezent retransmite conținutul „Pervîi Kanal”, scrie media-azi.md.

Administratorul postului de televiziune „Accent TV”, Stanislav Vîjga, a anunțat, în cadrul ședinței, că radiodifuzorul a semnat contractul cu televiziunea „Pervîi Kanal” și a fost întocmită grila de emisie.


Membra CA Lidia Viziru s-a interesat în ce mod postul va asigura prevederile legale cu privire la serviciile de televiziune, programele audiovizuale achiziționate de peste hotare, care trebuie să provină în proporție de cel puțin 50% din statele membre ale Uniunii Europene și/sau din statele terțe participante la Convenția europeană privind televiziunea transfrontalieră. Stanislav Vîjga a răspuns că postul tv negociază cu agenții din statele europene în acest sens și că deja „Pervîi Kanal” are mai multe contracte în acest sens.

Viziru a adăugat că singurul risc pe care îl vede în acest caz e că va fi retransmis concomitent același conținut de către doi radiodifuzori, întrucât și „Prime TV” transmite, deocamdată, „Pervîi Kanal”.

Șeful Direcției Licențiere și Autorizare CA Nicolai Dastic a precizat că a solicitat de la postul de televiziune „Prime” informațiile din contractul încheiat cu postul din Federația Rusă, însă nu a primit răspuns. Dastic a specificat că ambele contracte semnate de către „Pervîi Kanal” cu „Accent TV” și cu „Prime TV” nu sunt exclusive, adică ambele posturi tv, ipotetic, pot retransmite acest content.


La începutul lunii august, CA a inclus „Accent TV” în lista „must carry” a posturilor care trebuie retransmise obligatoriu de toţi operatorii de cablu din ţară.

Menționăm că postul „Accent TV” este deţinut de „Telesistem TV” SRL, administrată de Stanislav Vâjga, care a activat anterior la postul „NIT”. Beneficiarul televiziunii, conform actelor depuse la CA, era Vadim Ciubară, un cetăţean moldovean stabilit la Moscova şi prezentat de mai multe site-uri drept consilier al lui Igor Dodon.

ziarulnational.md


  •  
  •  
  •  
  •  

Citește și

Locuitorii municipiului Orhei au fost activi în ziua alegerilor | VIDEO

Locuitorii municipiului Orhei au votat pentru ca viitorul primar să lucreze pentru oameni. Orheienii își …