Știrea zilei

„De ce vecinul face frigărui în curte, dar eu nu pot să fac?” Cele mai ciudate raportări ale cetățenilor la 112, în timpul epidemiei

Zilnic operatorii de la 112 înregistrează mii de apeluri de la cetățeni. În contextul epidemiei cu COVID-19 numărul acestora a crescut. Pe lângă simptome, oamenii raportează îngrijorări sau situații pe care le-au observat. În unul din cazuri, spre exemplu, un cetățean a chemat ambulanța ca să consulte vecinul pe care-l aude tușind, scrie agora.md.

În numeroase cazuri, oamenii sună la serviciul de urgență 112 ca să solicite informație cu privire la măsurile de protecție împotriva virusului. Unii s-au autoizolat și sună ca să afle când pot ieși din casă. Totuși, spiritul de observație nu lasă indiferenți oamenii, așa încât operatorii înregistrează și dintre cele mai neobișnuite. Unele sesizări sunt legate de simptomele pe care oamenii le observă la vecini sau trecători.

Un bărbat a solicitat intervenția ambulanței pentru că aude vecinul cum tușește. Altă persoană a sunat la 112 să înștiințeze că a observat o persoană tușind la balcon. „Veniți, trebuie să luăm măsuri”, cerea ajutor un bărbat.

În mai multe cazuri oamenii au sunat la ambulanță indignați că stau în casă, iar altcineva își permite să iasă afară. Astfel, o femeie a observat copii jucându-se în curte. „De ce ei sunt în curte când ar trebui să fie în casă, în izolare?”, a întrebat o doamnă operatorii.

Un alt bărbat s-a indignat: „De ce vecinul face frigărui în curte, dar eu nu pot să fac?”.

Unele persoane s-au arătat nemulțumiți că le-a fost interzis să meargă la muncă, în timp ce alții continuă s-o facă. „De ce mi s-a sistat activitatea, când peste drum spălătoria auto lucrează?”, a întrebat prin telefon bărbatul.

La o gheretă de vânzare a apei, vânzătoarea tușește și strănută. Să vină ambulanța să verifice să nu infecteze lumea”, înștiințează pe cei de la 112, un martor.

Un alt locuitor al capitalei a sunat la 112 să anunțe că un vecin bate covoarele în ogradă. „De ce se bat covoarele? Sunt bacterii și microbi”, s-a indignat persoana.

„Se întâmplă pentru că în contextul situației de urgență lumea vrea și să ajute și cred că o pot face astfel”, explică situația reprezentanții serviciului de urgență.

Datele din ultimile zile, prezentate de Ministerul Sănătății arată că  o bună parte din apelurile la serviciul de urgență 112 nu sunt întemeiate. Unii cetățeni recurg la șiretlicuri spunând că au simptome a infecției cu coronavirus de tip nou, sau că recent au revenit din străinătate. Aceasta pentru a se asigura că vor beneficia de consultația echipei de medici la domiciliu.

Operatorii atenționează că apelurile neîntemeiate suprasolicită linia telefonică și mai cu seamă intensifică lucrul echipelor de la ambulanțe. Cetățenii sunt îndemnați să fie responsabili în situația actuală și să se informeze din surse de încredere ale autorităților din sănătate: site-urile Ministerului Sănătății, al Agenției Naționale de Sănătate Publică, al Poliției de Frontieră, dar și ale portalurilor de știri de încredere.

Totodată, pentru mai multă informație despre COVID-19 puteți afla nu Linia Verde 0 800 123 00.

  •  
  •  
  •  
  •  

Citește și

Peste 10.700 de cupluri au divorțat. Cele mai predispuse au fost căsniciile cu perioada de până la cinci ani

Peste 10.700 de cupluri au divorțat în 2019. Cel puțin asta arată datele Biroul Național …